Fritidsliv i Täby

För en levande kommun

Kultur och fritid är en viktig del av samhället som stärker livskvaliteten, ger trygghet och skapar gemenskap. Det är ett viktigt område för Liberalerna.

Kultur- och fritidsaktiviteter ger möjligheter till det ”innanförskap” och de möten som människor behöver. I Liberalernas Täby ska det finnas det aktiviteter för alla oavsett ålder, intresseinriktning eller funktionsnedsättning.

Liberalerna vill:

• Bibliotek i varje  kommundel
  • Arena i Arninge
  • Förstärkt föreningsråd
  • Renovera Sportcentrum
  • Badbrygga i Näsaäng
  • Rusta och utveckla Ensta krog
  • Utställningslokal i Kulturhuset
  • Utveckla kulturskolan
  • Upplev Täby

Webbsajt för allt som händer i Täby samlat på ett ställe

• Liberal politik även för hundar

Inför samma regler som våra grannkommuner

Kultur

Tillgången till kultur berikar och ger nya intryck som vi tar med oss. Vår vision är att Täby ska ha ett brett kulturutbud för alla oavsett ålder och intressen. Detta innebär att dagens utbud bevaras, nya yttringar bejakas och utvecklas och att det i Täby finns goda förutsättningar för olika aktörer att etablera sig. Senaste mandatperioden har vi sett till att höja Täbys ambitioner inom kulturpolitiken. Vi kommer fortsätta på den vägen.

Fritid och idrott

Täby har länge varit en framgångsrik idrottskommun, både för juniorer och seniorer. Idrott, oavsett om den är organiserad eller inte, är en viktig del av Täby och Täbybornas identitet. Idrotten ger också möjlighet att välkomna och integrera nya Täbybor. Vi vill medverka till att fler både kan och vill delta oavsett om det gäller att spela i ett fotbollslag, lära sig simma eller springa i ett elljusspår. Idrottsrörelsen är Sveriges största folkrörelse och vi ska stötta den och den den goda förutsättningar att fortsätta utveckla Täby.