Hans Ahlgren

Förtroendeuppdrag Liberalerna:
– Ledamot, Liberalerna Stockholms länsförbund

Vem är du?
Stockholmare. Gift, två vuxna döttrar som båda bor i USA. Bor i Viggbyholm. Civilekonom i botten. Tidigare trettio år i näringslivet på Ericsson och SAS. Kommunalråd och gruppledare för Täbyliberalerna sedan sju år. Umgänget med familjen och vännerna, musik, en löparrunda och en tur till Visby ger mig inspiration, kraft och perspektiv.

Varför är du liberal?
Jag tror på marknadsekonomi, individens möjligheter, främjande av mångfald och det sociala ansvaret. För mig är skola och utbildning den viktigaste kraften och möjliggöraren för att varje människa ska ha möjlighet att bestämma över sitt liv och uppfylla sina drömmar. För mig är Liberalerna det parti som bäst förenar dessa värden. Liberalerna det parti som bäst förenar dessa värden.

Mina fyra viktigaste frågor för Täby:

• Satsa på skolan framför låg och sänkt skatt! Täbys elever presterar bland de bästa i landet och vi har välskötta skolor med ekonomi i balans. Samtidigt har vi en skolpeng som är bland de lägsta i Sverige. I dag ser vi exempel på indragna extra resurser och begränsningar i antalet specialpedagoger.
  • Pandemin har gjort tydligt: vi behöver öka de medicinska resurserna och kompetensen i äldresjukvården i Täby!
  • Rusta våra fina friluftsområden i Täby! Gör Ensta krog till en verklig mötesplats för kultur och fritid med konst, café, restaurang och en modern motionsgård. Ny friluftsgård i Skavlöten. En rekreationsanläggning på Ullna med skidor på vintern, mountainbike och skärmflygning på sommaren.
  • NEJ till utbyggnad av Nygårdsområdet, Täbyberg och området kring Viggbyholms gård och Ekbacken. NEJ till hög exploatering av Täby kyrkby centrum och Gripsvall. NEJ till förtätning i Myrängen.

076-643 96 23 ...